Thursday, March 17, 2011

Senarai sebab-sebab kursus tidak mencukupi sebanyak 7 hari

Posted by mamawafiq at 1:13 PM
 Pagi-pagi lagi Akauntan datang jumpe aku.. die minta aku bagi die sebab-sebab nape kursus aku xcukup 7 hari taun lepas... die ckp audit pick up... alahai.. lecehnye... so.. aku dh siapkan sebab²nya.. harap diterima.. (sebenarnya xcukup lagi 4 jam je lagi... kes aku silap kira jam)

1.                  Saya mempunyai anak kecil dan pada ketika itu masih menyusu badan dengan saya jadi saya tidak boleh menghadiri kursus yang memerlukan saya bermalam.

2.                  Saya hanya dapat menghadiri kurusus-kursus dalaman sahaja (iaitu yang dianjurkan oleh kementerian ini dan kursus sehari  kerana tiada pengasuh, pengasuh anak saya hanya menjaga anak saya siang hari sahaja dan saya tiada saudara mara di sekitar putrajaya/ kuala lumpur atau dikawasan yg terdekat dengan rumah saya atau tempat kerja untuk meminta tolong menjaga anak saya buat sementara waktu, ibu bapa saya juga jauh dan sudah uzur. (bapa 78 tahun dan ibu 73 tahun)

3.                  Suami saya bekerja sebagai Pemandu Kenderaan di Biro Tatanegara, JPM dan seringkali diarahkan untuk kerja lebih masa dan kerja luar (outstation) jadi urusan anak diserahkan kepada saya. (bawa anak ke klinik waktu anak sakit ataupun sebarang urusan rumah ketika ketiadaannya)

4.                  Memandangkan pada waktu itu 23.08.2010 ( 4 bulan) – 23.08.2010 (1 tahun 4 bulan) anak saya masih kecil dan seringkali tidak sihat jadi dia sangat memerlukan perhatian yang lebih dari saya dan tidak mengizinkan saya untuk menghadiri kursus yang memakan masa yang lama. Dan pada tahun 2010 juga adalah tahun yang sangat mencabar bagi saya kerana anak saya telah diserang ROTA VIRUS dan telah di masukkan ke KPJ Kajang selama 4 hari. Dalam masa itu juga anak saya sering tidak sihat kerana mengikut laporan dari doktor,  antibiodi anak sya tidak kuat dan mudah jatuh sakit sekiranya terdedah kepada persekitaran yang tidak sihat serta pemakanan yang tidak bersih.

5.                  Anak saya dihantar ke rumah pengasuh jadi risiko untuk mendapat sakit seperti demam, batuk n selesema sangat mudah. Sekiranya anak demam yang terlalu tinggi saya diarahkan untuk bawa anak saya balik kerana takut berjangkit dengan kanak-kanak lain.

6.                  Anak saya juga ada masalah alahan kepada sesetengah makanan seperti makanan-makanan yang gatal dan alah kepada susu lembu serba produk yang berasakan susu lembu, jadi sekiranya anak saya salah makan saya terpaksa kejarkan dia ke klinik kerana dia mempunyai alahan yg terus. (Muntah, badan gatal-gatal dan ruam diseluruh badan serta bengkak di muka kalau salah makan)

7.                  Disampingkan itu sebagai tugas yang diarahkan dari masa ke semasa akan akan menggantikan Setiausaha Pejabat kepada Setiausaha Bahagian sekiranya Setiausaha Pejabat bercuti atau ada sebarang urusan, Jadi semasa menjadi Pengganti Setiausaha Pejabat saya tidak dapat menghadiri seminar yang dianjurkan oleh kementerian sekiranya tarikhnya bertembungan dengan tarikh saya menggantikan Setiausaha Pejabat.

8.                  Bersama-sama ini disertakan salinan Sijil Cuti Sakit untuk rujukan.

5 comments:

::Kak Sambal:: on March 31, 2011 at 9:33 AM said...

akak penah tak cukup kursus time anak masih kecik, nasib baik takde tunjuk sebab cenggini...

mamawafiq on April 1, 2011 at 10:24 AM said...

tu la kak.. leceh kan..... audit pick secara rambang... agaknye nasib xbaik kot hari tu.. huhuhu....

.:Yana:. on April 7, 2011 at 3:55 PM said...

uit..kene surat tunjuk sebab..tahun lepas pun org tak cukup 7 ari..huhuhu..

Lady Rina on April 8, 2011 at 11:16 AM said...

understand ur feelings..faham sangat kalau ada bby kecik..

mamawafiq on April 18, 2011 at 9:43 AM said...

2 la.. leceh betul la.... taun ni kne pulun amik kursus dari awal taun.. tapi amik yg area putrajaya je la.... n dengar ceramah kat dewan.... harap² cukup....

 

My Small Family Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez