Friday, October 28, 2011

5 Perkara Pantang Anda Katakan Pada Seorang Isteri

Posted by mamawafiq at 4:05 PM

BEKAS ISTERI SAYA MASAK LAGI SEDAP: Anda memang menempah masaalah kedua seandainya membandingkan masakan isteri anda dengan masakan bekas isteri anda.

CANTIKNYA KAWAN PEREMPUAN AWAK: Nilai cemburu tetap ada dalam setiap hati wanita.Jangan sesekali mengatakan rakan isteri anda cantik di hadapannya,walaupun memang di akui sendiri oleh isteri anda bahawa rakannya cantik.Cukuplah mengatakan " ye ke?"

AWAK PERLU KURUSKAN BADAN: Seandainya isteri anda berbadan besar,janganlah menyatakan secara terus-terang yang anda tidak suka beliau berbadan semakin gemuk.Bunyi perkataan "gemuk' ini adalah ibarat sakit migrain bagi kaum wanita.Nyatakan dengan manis mulut dalam kedaan santai.."sayang.. you nampak makin cantik dan gebu sekarang,tapi saya suka kalau you sihat".Pasti dia akan faham-faham sendiri.

AWAK SELALU BUAT JADI INI TAPI TAK BUAT SEPERTI  INI: Saya ambil contoh,rutin harian seorang isteri yang kadang kala dah sebati dalam jiwa mereka dan anda rasa tak sesuai dengan jiwa anda.Mungkin isteri anda tidak mencapai sesuatu tahap  dari segi masakan kegemaran anda,janganlah anda mengomel kerana semua manusia ada batasan dan tidak sempurna.Dia pasti rasa di hargai dan akan cuba menambah baik satu hari nanti.

SAYA LAGI BIJAK DARI AWAK: Jangan sesekali memperlekeh IQ mahupun kepandaian isteri anda.Kadang-kala kepandaian mereka mungkin lebih dari anda cuma mereka tidak tunjuk untuk menjaga hati anda,jadi berpadalah bila menilai kebijaksanaan isteri anda.

amik dari SINI

0 comments:

 

My Small Family Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez