Wednesday, August 11, 2010

Alahai... Keciknye WafiQ ni.... Bile nk beso ni...?????

Posted by mamawafiq at 10:57 AM
Bile g mane² ade je yg menegur.... alahai.. comeynye die.. bape bulan dah ni... bile aku cakap 11 bulan.... so jawapan yg aku dgr... ala.... keciknye die... comey je (nak sedapkan hati aku balik la tu)...

tapi terus terang la nk cakap naluri seorg ibu cam aku ni mmg tersentuh bile orang cakap camtu... tambahan pulak bile dorg compare kan ngn anak dorg yg mantap² n gebus²... ye la.. tiap kali pas anak dorg timbang.. siap kol or sms aku gtau dah bape KG anak dorg membesar... xkisah la, dorg gembira sgt kot.. pastu tanya lak WafiQ dah bape KG.... bile aku gtau dorg akan cakap... eh..eh.. bezakan berat dorg... al-maklum la dari segi umur WafiQ lagi tua dari anak dorang... sedih n sakit hati tapi aku sabar je.... xpe la sayang.. kecik pun x pe... tapi mama tahu anak mama ni sihat... n active... badan kecik ni senang nak gerak.. hehehe

Bile fikir dari segi positifnye.. xpe la badan kecik tapi xtive.. nk gerak senang xde la org cakap anak mama ni malas nk gerak... aku lagi senang hati bile org cakap anak mama ni xreti duduk diam... klu anak mama duduk diam² tu yg wt mama susah hati... bukan x teringan ada anak yg mantap² n gebus² tapi bile fkrkan larat ke aku nk handle.. dah la aku sorang.. en asben lak selalu outstation... jadi aku bersyukur dapat anak cam WafiQ ni... Allah ni tahu ape yg dia tentukan utk hamba dia... bayangkan la klu wafiQ badan gebus² ngn lasakye n xreti duduk diamnye mmg pengsan gak la aku terutama time nk mandi... WafiQ sgt suke main air...

ade jugak mulut² jahat yg bercakap.. anak ko ni xcukup makan ke??? ko x bagi die makan ke???? rasa cam nk tampar je mulut yg bercakap tu... hilang akal ke aku x bagi makan anak aku.. tiap kali aku bagi makan anak aku.. kne inform kat korang ke???... kne lapor kat korang ke???.... ko bagi anak ko makan ape??? bagi la die makan nestum.... amboi... bijak benar yg mengajar tatacara pemakanan utk anak aku tu.. bagus sgt ke baby² yg bagi makan nestum ni.. ye la dalam tv cakap kan ade mcm² aa dlm nestum tu.... aku cakap xde.. aku bagi bubur nasi je... wafiQ xleh makan nestum.. ellergik... nasi tu ko campur ape??? campur la ayam ke.. ikan ke??? wah... sekali lagi aku bagi tittle bijak kat 'dia'.. abis tu selama ni die tau ke aku campur ape dlm bubur wafiQ tu... aku cakap dah letak macam²... agaknye mmg spesis camtu.. jenis makan byk tapi badan x naik.... malas nk cari gaduh.....

Bile yg lama xjumpa tu lain pulak caranya... soalan yg selalu keluar.. WafiQ dah bole wt ape skrg ni... aku cakap la... memanjat die terror la n baru nk belajar meniti... tanya lagi.... umo die dah bape erk.... 11 bulan.... n keluarla statement yg aku menyampah nk dgr.... dah 11 bulan pun x leh jalan lagi ke??? badan kecik je.. mesti ringan.. patutnye dah leh jalan.. bla... bla... bla... ape la badan kecik tapi lambat jalan.. panas je telinga aku.. rase yg nk pijak² je empunya mulut tu.... geram aku tau.... tapi aku sabar.... (mama kan penyabar.. hehehe)

tapi tu la... bab anak ni mmg aku akan jadi sensitif sikit... aku tau la WafiQ ni kecik je tapi xyah la nk compare ngn anak korang... setiap anak ade keistimewaan masing²... mungkin WafiQ xde badan macam anak korang tapi mungkin WafiQ lebihnye pada part yg lain.. Wallahuallam... jadi kesimpulannye.. mama tetap sayangkan anak mama walau ape jua keadaan.... Love u WafiQ... mama sentiasa miss kat anak mama....

7 comments:

Anonymous said...

i like ur statement gagah berani ko memang de bomb.. (^^)v

Anonymous said...

salam,
lin...ko peduli kan nyah ape ckp org..
janji ko seorg ibu tau anak ko cam ner??
aku ni lagi la..dah 1thun 1bln..baru nk merangkak..
berat 6kg je...
(kes aku ni lahir tak cukup bulan)..tapi org suke banding kn anak aku ngan ank dorg yg sihat,,debok..dan lahir cukup bulan...
dulu ye aku makan hati..skang ni lantak dorg la..

.:Yana:. on August 11, 2010 at 11:24 AM said...

x kesah kecik la lin...
yg pentingnyer sihat kan..
kite yg jg anak, kite tau ler kan..
sabar je lah lin..
mulut org, kite kan leh tutup ...
lgpun perkembangan baby lain2..
ade yg 10 bulan dah jalan..
ade yg setahun lebih pun lum jalan..
wafiq dah pandai meniti, x lame lg jalan la..
dhia dulupun 1 tahun sebulan br pandai jalan sendiri..
sabar ek lin ek..

mamawafiq on August 11, 2010 at 11:53 AM said...

tu la.. sedih la jugak... tapi sabar je la... tu yg lepas geram kat sini.... hehehe

Anonymous said...

hmmm..knpa x ckp dpan2 je ngn org tu..

mamawafiq on August 13, 2010 at 9:32 AM said...

susah nk cakap berdepan ni.. kang bermasam muka lak... tapi paham² je la klu tgk muka aku dah jadi tapai basi tu ade la yg xkena.... seboleh² cuma nk jg hati org... sbb hidup ni dikelilingi oleh org² yg camni..

Anonymous said...

hmmm..no komen... pilih mane yg betul k!

 

My Small Family Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez