Monday, July 19, 2010

Ayam Golek Versi MamaWafiQ

Posted by mamawafiq at 3:32 PM
hubby baru belikan aven jadi permintaan pertama die nk makan ayam golek.. jadi bermula tugas aku mencari bahan² untuk buat ayam golek tu.. kebetulan hari jumaat ade pasar tani.. so memudahkan keje aku... so setelah semua bahan aku dapat... malam tu bermula la xtvt memerap ayam...... dan aku start bakar keesokkan paginye... dengan bantuan hubby la.. aku mane terror cucuk ayam tu...

ni pic ayam masih dalam oven...

dan bagi yg nak tahu resepinye.. amik kat bawah erk...

Bahan-bahan



Serbuk ketumbar
Jintan Putih
Lada Hitam
Halia
Serai
Bawang Merah
Bawang Putih
Kicap
Gula
Madu



Cara



Perapkan ayam dengan semua bahan²... seelok²nye semalaman la.... dan bakar dalam oven... ermmm senanng je kan.... bahan² tu aku main agak² je... xde sukatan.. hehehe

7 comments:

.:mama dhia:. on July 19, 2010 at 4:45 PM said...

menarik sungguh ayam golek itu... yum..yum..

JuE-aNNa FaUZiE on July 20, 2010 at 12:49 AM said...

salam perkenalan..best tu..time kasih keran siap bagi resepi nanti boleh cuba...

mamawafiq on July 20, 2010 at 8:48 AM said...

sama-sama... ilmu ni kite kne kongsi bersama.. baru berkembang.. tol x.... jgn berkembang badan dah la.. hehehe

ayunaufal on July 20, 2010 at 4:26 PM said...

EH..MCM KENAL JE ANNA-FAUZI TU..lin, sedap lin.. aku dh buat dh.. mmg sedap!

mamawafiq on July 21, 2010 at 8:48 AM said...

ye ke... aku tgk ayam ko tadi pun terliur... sedap...

sis shuhada on July 21, 2010 at 3:44 PM said...

hambi3... bila agaknya ayam tu nk bergolek sampai opis ye??
sedapnya nampak!

mamawafiq on July 23, 2010 at 11:42 AM said...

ayam tu dah tergolek ke dalam perut tuan umah dulu.. xsempat la...

 

My Small Family Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez